VTM heeft woensdagavond veel kritiek gekregen tijdens de uitzending van de Gouden Schoen. Kijkers vinden dat de commerciële zender te weinig rekening heeft gehouden met de huidige coronamaatregelen.
Daarnaast zijn de kijkers ook niet te spreken over de reclameblokken. Op sociale media krijgt VTM het zwaar te verduren:
Corona bestaat blijkbaar niet meer op een showavond. Mondmasker blijken niet nodig voor chauffeurs. #shameonyou #vtm #goudenschoen
— Torrekens Koen (@KoenTorrekens) January 13, 2021
Amper gestart en.... voor de tweede maal reclame... na de BMW introductie #goudenschoen
— Ignace Destorme (@DestormeIgnace) January 13, 2021
Huh. Stef wouters staat helemaaaaaal alleen buiten mét mondmasker en binnen in de studio bijzijn gasten met...#goudenschoen #vtm #beetjeoverdrevenniet
— Marc Caluwé (@marcje2308) January 13, 2021
Schandalig! Patje Krimson en Onuachu geen mondmasker aan in de taxirit??#vtm #goudenschoen
— Milan Dekrem (@MilanDekrem) January 13, 2021
Fantastisch idee om de topkandidaten voor de #GoudenSchoen in een auto te steken samen met bekende fans.
— anderhalve Maes (@hetjoch) January 13, 2021
Corona is een Mexicaans biertje of zo.
Op de commerciële zender kan je gewoon even vermelden dat ze worden opgehaald door een BMW 7 reeks #goudenschoen
— ProLeaguememes (@PLeaguememes) January 13, 2021
Anders moet je het in het absurde trekken: @stefwauters_vtm draagt een mondmasker als hij in zijn eentje buiten staat, maar gaat dan aan tafel zitten zonder. #goudenschoen
— julia (@just_julia007) January 13, 2021
Saaier en langdradiger moet tv toch niet worden. Ik lees het morgen wel wie de #goudenschoen gekregen heeft. Het is ook meer een langgerekte reclameaflevering om @HLN_BE te promoten.
— Bart Vosters (@bartvosters) January 13, 2021